Van, hogy rossz a sorrend. Görcsösen csak a célra fókuszálsz, nem látsz mást. Nem találod az utat és nem ismered Magad. Pedig a kiindulópont Te Magad vagy, belőled alakul az utad, végén a kitűzött céloddal. Ez az utazás nem könnyű, de van egy biztos segítséged, a kalauz. Segít az utazót megismerni – ha kell megerősíteni -, ez a kezdőlépés. Első állomás. Színezni, rajzolni, térképet készíteni, képekről mesélni, vicces történeteket elképzelni jó móka, nos, ezek a módszerek alapjai is. Itt lesz fontos az önismeret, kinek mi jön be? Nem kell minden. A kalauz részletesen megmutatja a lépéseket, kíséri utadat. Mikor egy-egy fontos mérföldkőhöz elértél hagyja, hogy gyakorolj. Hirtelen jön a „Hoppá” érzésed, sikerült! Ránézel a kalauzra mosolyogva, megint igaza van. De a kalauz tudta jól, eljön ez a pillanat. Mindenkinek. Ha nem megy: „Bontsd le…Még akkor is távoli? Bontsd még tovább.” Szinte hallom a kalauzt. Célkapuban vagy. De ki a kalauz? Tercsi, a Tanárom, aki a legfontosabbat sem felejti: Az utazáshoz sok erő kell, AKARATerő. Ha ez megvan benned, már jó úton vagy és átléped a célkaput. Célba értél.
Tanulságos utat kívánok!
Archívum: Vélemények
Book news and reviews
dr. Fülöp Zoltán
Az a típus vagyok, akire gyermekkoromban azt mondták, hogy jó eszű. Egy ideig el is hittem, majd amikor egyetemre mentem, rájöttem, hogy ha ez igaz is volt, maximum a középiskoláig lehetett igaz (ott sem teljesen, mert a matek és fizika képletek magolása nem ment). Aminek az összefüggését megértettem, azt viszonylag könnyen megjegyeztem bizonyos ideig, így logikai alapon tanultam. Viszont a felsorolásokkal mindig bajban voltam, felnőttként meg kedvem sem volt velük “bajlódni”. Pár évvel ezelőtt viszont elmentem Tercsi egyik tanfolyamára, ahol már közel az 50. évemhez azzal kellett szembesüljek, hogy valamit nagyon nem úgy tettem, ahogy kellett illetve lehetett volna. Ő megmutatta és megtanította, hogy a képben való gondolkodással tartós és mély tudásra tehetek szert. Úgy élveztem, mint a kisgyerek, akit bedobtak a vízbe és ott jött rá, hogy tud úszni. Óriási élmény! Állandó mosoly az arcomon, ha eszembe jut az a hétvége Tercsivel. Olvasva ezt a könyvet minden élményem újra visszakúszott, újra derű és mosoly a szememben, újból átélem a sikerélményt, amit akkor ott éreztem. Máig használom a tőle kapott tudást, bár inkább élménynek nevezném, viszont leírva látni és megint átélni az óriási! Ha az olvasó lépésenként, ahogy neki jól esik, halad a fejezetekkel, átélheti ugyanezt. A könyv egy dolgot nem ad vissza, Tercsi meleg hangját és önbizalmát, ahogy az oktatást vezette. Minden mást viszont megtalálhat az olvasó ebben a könyvben, ez könyv Murphy fent idézett törvényének a kézzelfogható cáfolata.
Dr Balló Melinda
Évekkel ezelőtt, amikor úgy döntöttem, hogy két kisgyermekem mellett szeretnék tovább tanulni, nyelveket elsajátítani, amivel a szakmám nyújtotta lehetőségek is megnyílnak előttem, akkor egy dologban biztos voltam. Az anyaság mellett ezentúl kevesebb idő áll rendelkezésemre, hogy a régi, időigényes, egyhangú, unalmas, vaskalapos tanulási módszereimet fel kell váltanom valami alternatív lehetőségre. Ami bár “megkéri” a befektetett energiát, de friss, izgalmas, nézőpontomat transzformáló, tudásszomjamat és vágyamat fenntartó, színes, lendületes, “tudás-fittséget” ad. Az agykontroll elvégzése után, ahol a jobb agyfélteke a “barátom” lett, elindultam felfedezni az alternatív tanulási módszereket, amikor is “utam” során felfigyeltem Tercsi jobb agyféltekés tanulási módszerét hirdető tanfolyamára. Miután elvégeztem, tudtam, hogy Ő jelenti számomra azt a Fénygyújtót és Fényhordozót, aki a Tudás Birodalmában segít magabiztosan, lelkesen boldogulni. Számomra a könyve a “TITKOK KÖNYVE”, amely tartalmazza azokat a Kódrendszereket, amivel bármely tudás elsajátítható és birtokolható.
dr. Bari Gizella Laura
„Hé, te, aki az utcán újságot árulsz, És ötkor kelsz, zötyögsz villamoson, és Éjjel tanulsz és fáj a szemed, S a fáradtságtól a könnyed kicsordul, Adj egy percet nekem az életedből!”
…vagy ne is nekem, add magadnak! Szánj néhány percet arra, hogy megismerj egy olyan módszert, ami – megígérhetem –az egész életedet végig kíséri majd. Nyugi, semmi bonyolult, vagy hamisan csillogó szemfényvesztés nincs a dologban. Lapozz bele a könyvbe, amit a kezedben tartasz! Rosszérzések nélkül, csak lazán! Ok, ok, könnyű ezt mondani, gondolod magadba, főleg ha most úgy érzed sokszorosan erőd végéhez értél. Ha már hidegen tudatodba hasított a gondolat, hogy minden erőfeszítésed ellenére te sem vagy „mindenható”, és már nem csak a fejed, de a feneked is zsibbad, annyit ültél az 1287 oldalas könyv fölött, és bár tiszta lehetne a lelkiismereted, mert tényleg végig olvastad, végig tanultad, reggelre fogalmad sincs, miről szól ez az egész. Ha nem a te kézírásoddal lenne tele jegyzetelve szinte minden lapszél, azt hihetnéd ez csak egy idegen rémálma, amiből reggel egy újabb sikertelen vizsga rossz élménye ébreszt fel. Mi a fene bajom van-kérded-, hiszen meg volt a jegyzet, és én készültem, és a kérdező tanár is korrekt volt, mégis elbuktam megint?!!!!
Ismerős? Jó néhány végzettség megszerzésével a hátam mögött hosszan tudnám még részletezni, de nem érdemes. Egy biztos, nem veled van a gond, egyszerűen csak nem tudsz MÉG hatékonyan tanulni.
Vicces, hogy mennyi mindent megtanítanak velünk gyerekként, leginkább azt, hogy ez mekkora felelősséggel jár. Arról persze elfelejtenek szólni, hogy ez akár egy jó buli is lehetne sok-sok nevetéssel, mert tényleg az. Nem egyszerűen sikerrel elégedetten veheted a megmérettetéseket, a megszerzett tudást később hatékonyan és élvezettel fel is tudod használni. Én a sok-sok sikertelen vizsgától elgyötört, reményvesztett végzős joghallgatóként találkoztam először ezzel a módszerrel. Mondanom sem kell, nem önszántamból ültem be a tréningre, de már ahhoz is fáradt voltam, hogy ellent mondjak Rencsi barátnőmnek, aki már nem bírta tovább nézni a tehetetlen dühvel átitatott, kudarcra ítélt próbálkozásaimat. Hálás vagyok neki érte, hogy nem hagyta, hogy feladjam, és hogy bekísért a tréningre, és hálás vagyok annak a nagyszerű szakembernek is, aki ezt a módszert olyan tökélyre fejlesztette, hogy ezzel én is sikerrel leállamvizsgázhattam! (bele sem merek gondolni, mennyivel könnyebb lett volna az életem, ha előbb találkozom vele…) Ezt azért mondom így, mert szentül hiszem, hogy ha nálam működött, akkor mindenkinél működik.
Nos, készen állsz, hogy kaput nyiss egy izgalmas színes világra, ami – és ez a legjobb benne – ott szunnyad benned.
Ha kész vagy, az ébresztő kürtöt egy ragyogószemű tanár fújja most meg. Ő Weitz Teréz. Ne habozz tovább az első lépéssel, lapozz bele bártan ebbe a könyvbe, nézd meg a sok vicces képet, érezd a nyomtatás illatát, amivel máris beléptél a jobb agyféltekés tanulás csodás birodalmába. Nincs mitől tartanod, gyere-gyere, nem vagy egyedül! Ma már több százan vagyunk, akiket tréningjeivel Tercsi végig kísért ezen az úton. Add a kezed, legyen most a te vezetőd ezen az úton!
Mayer Lilla
Ezt a könyvet a középiskolásoknak vagy annál nagyobbaknak ajánlom, mivel ez a könyv megkönnyítheti az iskolai tanulást. Olyan módszereket mutat be, amiket sikeresen teszteltek, ezáltal nem csak a tanulásra szánt időt lehet csökkenteni, hanem a felejtés kockázatát is. A könyv segítségével a kisérettségi vagy az érettségi tételek kidolgozási idejét is be lehet osztani úgy, hogy ne fáradjunk el és garantáltan megjegyezzük. A könyv kér egy kis elrugaszkodást a földtől, de nem lehetetlen módon. Ahhoz, hogy a jobb agyféltekénk, avagy a kreatívabb énünkkel tanultathassa meg a dolgokat látványosan és élvezetesen.
Mayerné Papp Bíborka
Jobban jobbal című könyvében Weitz Teréz több évtizedes nyelvtanári gyakorlatának tapasztalatait és a hatékony tanulás szakértőjeként az agyműködéshez illeszkedő tanulással kapcsolatos sokrétű szakirodalmi ismeretét osztja meg velünk. Szeretnéd, hogy gyermeked az iskolai tananyag jó részére emlékezzen és ne csak a számonkérésig? Nevelőként, pedagógusként szeretnéd diákjaidat képessé tenni olyan technikák elsajátítására, amelyekkel az ismeretanyag könnyen és bármikor felidézhető, a tanulás folyamata pedig örömteli és inspiráló élmény marad? A 21. század egyik kihívása a gyorsan változó ismeretanyag elsajátításának képessége. Ebben a könyvben a hatékony tanulási technikák gyakorlati lépéseit emészthető mennyiségű információ egységekben kapod sok személyes élménnyel kiegészítve. Nincsenek benne csodatévő trükkök, kizárólag a saját agyad működésének eleven és egységes összjátéka. Kis lépésekben, rendszeres gyakorlással példátlan eredmények elérésére leszel képes. Szülőként és pedagógusként is kötelező olvasmány mindazoknak, akiket az élethosszig tartó boldog tanulás és tanítás érdekel.
Sonkoly Dávid
A tanulás fontosságáról nem lehet eleget beszélni. Megfelelő tanulási stratégiával bárki hatalmas tudást sajátíthat el, legyen szó például nyelvtanulástól vagy olyan szakmai ismeretekről, amelyek kulcsfontosságúak a mindennapi munka során. Számomra ez a könyv egy útmutató, ami rávilágít, hogy milyen technikával lehet jobban, hatékonyabban, eredményesebben és nem utolsó sorban szórakoztatóan tanulni. Imádom ezt a könyvet, mert arra emlékeztet, amit Tercsi a jobb agyféltekés tanulás tréningjén is bebizonyított, hogy bármit meg tudok tanulni, ami nagyon érdekel vagy ami iránt kellő motivációt érzek- legyen az például a német nyelv vagy a személyiségtípusok ismerete. Nagyon hálás vagyok Tercsinek, amiért a témában szerzett több mint 30 éves tudását és tapasztalatát e könyvben összefoglalva átadta nekünk.
Himer Csilla
Pénzpedagógus vagyok, vagyis gyerekek pénzügyi képességeit, tudását és tudatosságát fejlesztem annak érdekében, hogy a XXI. században is önálló és döntésképes felnőttként tudjanak majd élni. Ehhez pedig szükséges egy roppant fontos képesség: a tanulásé.
Minden változik, fejlődik. Soha nem látott ütemben. A tudás hihetetlen gyorsasággal avul, egy-egy tudományág tudományos információháttere alig pár év alatt duplázódik. Hogyan tarthatnánk meg a munkánkat, ha nem vagyunk képesek követni a szakmánk fejlődését? A hétköznapi pénzügyek is gyors és drasztikus változáson mennek keresztül. Ebben el kell tudni igazodni, meg kell érteni. Tudni kell átlátni egy szerződés lényegét. Meg kell tanulni a ránk vonatkozó szabályokat, mert ha mégsem, az kifejezetten zsebre megy.
Tercsi könyvét ajánlom mindenkinek. Megtanulhatjuk belőle, hogyan működik az agyunk, hogyan használhatjuk ki maximálisan a képességeinket, és azt is, hogy mi is valójában a tanulás. Tercsi könyve abban is egyedülálló, hogy érdekfeszítően, rengeteg életből vett példával és tudományos megalapozottsággal ír. A számtalan technika és az azokhoz kapcsolódó feladat pedig megkönnyíti a tanultak elsajátítását, gyakorlatba való átültetését. Szívből ajánlom mindenkinek, aki tanul!
Kovács Nikoletta
Egészségfejlesztő, mentálhigiénikus, újságíró, napjainkban egy kicsiny faluban értékmentő és -teremtő, művelődésszervező. Egy szabadon született és szabadon tanuló kiskamasz fiú édesanyja. Örök vándor, örök tanulóként szívből – és agyból – ajánlom Weitz Teréz könyvét.
Tanulj jobban jobbal!
Képes vagy maradéktalanul megjegyezni telefonszámokat, bevásárlólistákat, születés- és névnapok dátumait? Neveket, történelmi eseményeket, évszámokat? Matematikai definíciókat? Nyelvtani szabályokat, idegen szavakat? Minden tételt kidolgozva érkezel szóbeli vizsgáidra, ahol magabiztosan adsz számot tudásodról? Vizsga után egy héttel, sőt hónapokkal, évekkel később is emlékszel a tananyagra?
Ha igen, tedd le a könyvet, amit a kezedben tartasz. Ha nem, vagy nem mindig sikerül megőrizni fontos dolgokat a hosszú távú memóriádban, ha szeretnél hatékonyabban, és nem a felejtésnek tanulni, akkor el ne engedd!
Weitz Teréz szemléletes példáival, olvasmányos stílusával, a módszerek képszerű bemutatásával vezet végig az agy felépítésétől, a két félteke tanulás közbeni működésétől a memória bemutatásán át az egyes tanulási technikákon keresztül olyan egyszerű, hétköznapi gyakorlati tanácsokig, amelyeknek látszólag semmi közük a tanuláshoz, a memóriafejlesztéshez. Mire a könyv végére érsz, számos kommunikációs és kreativitás-fejlesztési ötlettel is gazdagabb leszel. Rádöbbensz, hogy a sikeres tanulás minden eszköze és szerszáma a fejedben van. A könyvből viszont megtanulod használni is. Jobban – jobbal! A könyvet felső tagozatos diákok, a közép- és felősoktatásban tanulók, nyelvtanulók és felnőttként újra vagy szüntelenül tanulók, valamint iskolás gyermekek szülei is haszonnal forgathatják.
dr. Germán Györgyi
Ha most kezdenék németül tanulni, nála kezdeném. Ha most kezdenék németet tanítani, hozzá járnék hospitálni.
Ha most kezdenék egyetemre járni, megtanulnám tőle, hogyan kell tanulni. De nem most kezdek se németet tanulni, se németet tanítani, sem egyetemre járni. Mégis elmegyek a tréningjére tanulni tőle, meghívom a felnőtt hallgatóinkhoz, hogy tanuljanak tőle tanulni. Mert Weitz Teréz szakértelemmel, egyéni látásmóddal, rendületlen kitartással és hittel, eredményesen tanít. Mestere a szakmájának. Ha nem lenne a szónak pejoratív a felhangja, azt is mondhatnám, megszállottja. Ezt a tudását magával ragadó módon teszi közkinccsé tréningjein, weboldalán, Facebook-oldalán, s most könyvben is. Tanuló és tanító, fiatal és öreg egyaránt élvezettel fogja forgatni és eredményesen hasznosítani!